Artiest van de maand

Journey's End

Look Of Love

Fools

Arms Full Of Roses

Misty

Dear Cole Porter

Can't Take My Eyes Off You

Falling Out Of Love

Could This Be Love

Crazy Melody

Tomatoes

Nu...Ten eerste is er de stem. Verstoken van affectie of theatrie, het is een heerlijk instrument, één hanteerde met ware subtiliteit. Technisch gezien is het een dramatische mezzo, het beweegt met sierlijk gemak van licht hese sensualiteit naar bluesy luidruchtigheid die, bij bochten, zoete romantiek en zacht pijnlijke melancholie overbrengen. De zuiverheid van toon is gekoppeld aan onberispelijke frasering, dit is een stem waarmee rekening moet worden gehouden.Dan zijn er de liedjes. On Arms Full of Roses, haar debuutalbum, Hayle had betrekking op de popklassiekers "Look of Love" en "Can not Take My Eyes off You", maar het waren haar eigen composities, die doen denken aan Gershwin en Cole Porter, die echt tot de verbeelding spreken . Haar praktisch niet-classificeerbare stijl, en buitengewone gave voor zowel muziek als tekst, is opnieuw duidelijk te zien aan So Much For Good Behavior.Met originele liedjes die je zeker als klassiekers zult beschouwen, ("But You Do", "Summer's Kiss" en "Impossible You" onder hen); een who's who van Canadese muzikanten (waaronder de legendarische Guido Basso, met een spookachtige chromatische mondharmonic solo op Summers Kiss); en de bijdragen van Juno Award-winnende opnametechnicus John Bailey, en Emmy Award-winnende producent Don Breithaupt, So Much For Good Behavior is een samenvloeiing van artisticiteit en vindingrijkheid."Deze liedjes hebben zichzelf geschreven. Sterker nog, ik wist niet precies waar ze heen gingen voordat ze me daarheen brachten, "zegt Hayle, over haar eigenzinnige, complexe en gelaagde composities.Overweeg de poëzie en eerbetoon aan een vervlogen tijdperk, en je zult begrijpen waarom dit iets speciaals is: Dronken over tweede kansen / Deze serenade / Een cavalcade / Of bloemrijk zou waar zijn ... en het is hulpeloos, ongelukkig / hopeloos, gekmakend / Geweldig je willen ... en heb ik je blik verkeerd geïnterpreteerd als iets meer dan vluchtig / heb ik de kus die op mijn lippen blijft hangen verkeerd gemaakt / vraag ik alleen als de winter voorbij is / zul je je herinneren / en red mij je zomerkusEn dan.Deze in Montreal geboren en Toronto-gebaseerde jazz chanteuse heeft een fascinerende kameleontische carrière achter de rug en put uit een diepe ervaring in het maken van haar werk. Hayle's muzikale, vocale en lyrische volwassenheid, zo duidelijk op de albums, is welsprekend bewijs van een levenslange toewijding aan de ambachten van het zingen en het schrijven van liedjes.Robyn begon zang- en pianolessen aan het Koninklijk Conservatorium in Montreal op zevenjarige leeftijd, en won haar eerste internationale muziekwedstrijd om negen uur, waarbij ze "Faust" zong. Op dertienjarige leeftijd trad ze op in de stadsclubs, als back-up voor de populaire Quebec-entertainer Tony Roman.Op 15-jarige leeftijd werd Hayle de jongste muziekstudente ooit bij McGill, maar al snel liep hij over op rock 'n roll. Ze toerde met sterren als Johnny Farrago en Patsy Gallant en gaf leiding aan haar eigen bands, voordat ze naar Toronto verhuisde, waar ze al snel de vraag kreeg naar jingles en voice-over werk - in beide officiële talen.In Toronto werkte Robyn ook aan kinderprogrammering voor TVO, waaronder Sesamstraat en de internationaal geprezen Today's Special, waarin ze de computer 'TXL Series Four' speelde en geanimeerde stemmen gaf die haar een wereldwijde cult volgde. Een stint in New York City die in het Neighborhood Playhouse studeerde, werd gevolgd door een verhuizing naar Los Angeles.RHTerugkerend naar haar eerste liefde - en passie - promoot Robyn Hayle momenteel het pas vrijgegeven So Much For Good Behavior.Neem voor meer informatie contact op met info@robynhayle.com.

COPYRIGHT 2018 Musicbox4friends LOGIN